Aktuaalne kaamera

pühapäev, 19. september 2010

Reis Assooridele, päev merel

Hommikul vara tuli meile hotelli järele buss, et viia meid Ponta Delgada sadamasse, kust algas vaala- ja delfiinivaatlusreis. Siin esiplaanil on väike vaatluspaat, kahjuks või õnneks (minu merehaiguskalduvus) me sellise väikese paadiga merele ei läinud, vaid suuremaga. Nii suurega, et isegi päästeveste ei pidanud kandma, v.a lapsed muidugi. Enne mereleminekut peeti pisike hariv loeng, et millised vaalad ja delfiinid sealkandis liiguvad ja keda tõenäoliselt võiksime kohata. Vaalavaatluseks on parim aeg kevaditi. Vaalavaatlus asendab nüüd vaalaküttimist, mis vanasti ja veel üpris hiljuti oli saareelanike elatusalikkaks. Vaatlejad edastavalt kaldalt andmeid, kus vaalad on ja siis tõttavad kõik uudishimulikud paadid kohale.
Nagu sellel pildil siin. Meil vedas, nägime mitut kašelotiemandat beebidega. On ikka võimsad elukad küll.
Silmikdelfiinid olid hästi mänguhimulised ja tulid uudishimulikult laeva juurde.
See on kirjeldamatult mõnus tunne näha neid seal ookeanis rõõmsalt sebimas.
Võibolla ühest asjast on mul kahju - et sel reisil jäi tegemata suplus delfiinidega, mis oleks ka olnud võimalik, aga selleks polnud ajaressurssi ja mis seal siis ikka kahetseda, ma lihtsalt tean, et järgmine kord tuleb võimaluse tekkimisel see kindlasti ära teha. Kalipso selga ja delfiiniparve keskele.
Merel olime kokku üle kolme tunni, sadamasse saabudes oli päikeseline ilm muutunud vihmatibutamiseks. Kiirelt muutuva ilmaga tuleb Assooridel kindlasti arvestada ja see, et sajab, on pigem reegel, kui erand.
Tutvusime pühapäeva pärastlõunaselt tühjade Ponta Delgada mustriliste tänavatega. Tundus olema vaikne ja rahulik, viisakate inimestega linnake. Käisime ka söömas.
Jalutasime siis ühte kahest Ponta Delgada botaanikaaedadest. Oi, seal oli taimesõpradele küllalt vaatlemist.
Tagasi külla sõitsime taksoga (15 EUR), sest ei viitsinud bussi oodata (bussipilet 2 EUR). Ja loomulikult tuli veel õhtul minna ookeani ujuma.